Rok temu odebrałam telefon od potencjalnego klienta mojej kancelarii, który zapytał czy przeprowadzam audyty u świadczeniodawców NFZ, pod kątem sprawdzenia czy umowy są realizowane zgodnie z prawem.
Do tamtej pory nie świadczyłam takich usług, ale w końcu nie w jednej kontroli NFZ brałam udział i doskonale wiem, jak kontrolują i jak się zachowują podczas kontroli pracownicy Funduszu.
Podjęłam się tego zlecenia, a klient stął się klientem abonamentowym.
Zazwyczaj przychodzą dwie osoby, które bawią się z nami w „dobrego i złego policjanta”.
Jedna uspokaja, że wszystko jest dobrze i będzie jeszcze lepiej, wysyła w naszym kierunku szczere uśmiechy, a druga całą sobą okazuje jak wielkimi jesteśmy oszustami (np: „Ja dobrze wiem, że te świadczenia nie zostały zrealizowane”), nie prosi o dokumenty, tylko ich żąda i to natychmiast i straszy natychmiastowym rozwiązaniem umowy z powodu utrudniania/udaremniania kontroli – niepotrzebne skreślić.
Czasami duet kontrolujących jest jednolity, w tym znaczeniu że mamy do czynienia wyłączenie z dobrymi albo złymi policjantami.
Jakże często okazuje się, że wystąpienie pokontrolne nie pasuje do żadnej z wersji policjantów. No, tak to już jest.
W kontroli nie zachowanie kontrolujących jest najważniejsze, tylko przedmiot i ustalenia kontroli.
Najczęściej sprawdzana jest dokumentacja medyczna i na jej podstawie wyciągane są wnioski co do prawidłowości realizacji umowy. Następnie kontroli podlegają wymogi formalne – wywieszenie w odpowiedni sposób wszystkich tabliczek, informacji, regulaminów, itp. Niezwykle ważne są harmonogramy oraz sprzęt i wyposażenie wykazane w ofercie w postępowaniu konkursowym, poprzedzającym zawarcie umowy i spełnianie generalnie wszystkich konkursowych warunków rankingujących.
Jeżeli więc wiemy, co i jak jest kontrolowane, nic nie stoi na przeszkodzie, by samemu przeprowadzić sobie w szpitalu czy przychodni własną, wewnętrzną kontrolę realizacji umowy z NFZ. Bez pośpiechu i stresu. Będzie wtedy czas, żeby poprawić czy uzupełnić nieprawidłowości, przeszkolić pracowników, itd.
A jeżeli nie masz pewności czy sobie z tym poradzisz, zawsze możesz do mnie zadzwonić, albo napisać
* * *
„Znasz li ten kraj gdzie cytryna dojrzewa?” U mnie jeszcze nie dojrzewa, bo dopiero kwitnie i przepięknie pachnie.
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/emarketi/domains/umowynfz.pl/public_html/wp-content/themes/thesis_184/lib/classes/comments.php on line 43
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }